fredag 26 januari 2018

Bröderna Halldin 21/1

Tänk vad härligt det är med friska barn! Känns mer som undantag än regel just nu och värre kommer det väl bli när vabruari kommer.

Vi har haft en jättehärlig helg med tema utomhusaktiviteter.

Igår åkte barnen skidor hemma på tomten. Första gången för Love och han var riktigt duktig.





Sen blev det snowracer i pulkabacken. Love är så himla modig. Sätter sig bakom Didrik och åker från toppen av backen och bara tokskrattar. Det är så roligt att se hur bra de leker med varandra. Love vill göra allt som Didrik gör och lyckan i Loves ögon när han får vara med Didrik går inte att ta miste på. 



På eftermiddagen gick vi till den spolade isen i området och provade på skridskor. Didrik har bara åkt några få gånger förut och Love har aldrig åkt. Jag köpte ett par begagnade skridskor till mig själv i slutet av förra säsongen. De invigde jag. Vet inte när jag stod på ett par skridskor senast. Det var tre små bambisar på hal is, men de var väldigt roligt.







Idag har Didrik och Marcus varit i Hemlingby och åkt slalom. De hade jätteroligt tillsammans. Backen där är rätt brant så Didrik hade inte kunnat åka så mycket själv, förutom liften. Men han älskade det ändå. 





När Love skulle sova på dagen så passade jag på att lägga honom i vagnen och sen ta en promenad till Hemlingby där vi mötte upp Didrik och Marcus. Love blev så klart avundsjuk och ville också åka. Men det får vänta några månader. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar