fredag 10 november 2017

Från och med du

Oj vilken helg vi har haft. I fredags kväll var jag på tjejmiddag. Vi var sex tjejer som hade beställt mat från en cateringfirma. Efter en tidig middag gick vi vidare till konserthuset och lyssnade på Oskar Linnros. Konserten var riktigt bra, måste börja lyssna mer på honom. 


Efter ett glas bubbel gick vi vidare till Kalles. Där satt vi fram till stängning. Vi hade supertrevligt. 





Men vi var tydligen inte nöjda där, utan gick vidare till Interpool när Kalles stängde. Det blev verkligen en helkväll, med alldeles för mycket dricka. Men det var så sjukt kul så det var det värt. Jag sov hemma hos Maria och Mixer. Så skönt att inte vakna av barnen. Tyvärr vaknade jag redan kl 9 av att det var sjukt varmt i rummet. 

Lördagen var riktigt seg, fram till att jag hade sovit några timmar till. Marcus och pojkarna fixade här hemma. Marcus hann med lite i källaren. 

På kvällen var Marcus på halloweenfest hos en kompis. Jag och barnen skjutsade dit honom. Barnen ville jättegärna följa med in och säga hej. Vi ringde och kollade om det var ok, och det var det. Barnen klädde också ut sig. 

Även Marcus sov borta så vi hämtade honom på morgonen. Jag ska inte påstå att jag var pigg när de hämtade mig dagen innan, men Marcus var mer död än levande. Vi lät honom sova fram till kl 16:30. 

Jag lämnade barnen hos farmor en timme mitt på dagen och åkte på en stor loppis på travet. Jag hittade allt jag letade efter. Mer flexi Traxx ( bilbana), en lekhjälm med grönt spänne till Love, ett spel Monopol junior och några arbetsfordon. Perfekta julklappar. Hade aldrig trott att jag skulle köpa begagnade saker att ge i present till barnen. Men med tanke på hur snabbt saker går sönder i det här huset så känns det ändå helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar