onsdag 1 november 2017

Dalarna oktober 2017

Helgen har gått snabbt och vi har haft det jättebra.

Barnen sov nästan hela vägen, trots det gick det att lägga Love när vi kom fram. Didrik däremot ville så klart vara vaken. Vi gav morfar en födelsedagspresent, några veckor för tidigt. Det blev en Muurikka som han blev jätteglad för.
Tidigare har barnen sovit i varsin säng i olika rum, den här gången testade vi att de fick sova tillsammans i en stor bäddsoffa. Det gick jättebra och jag tror att de tyckte att det var mysigt.

Lördagen bjöd på riktigt härligt väder. Jag och Marcus började dagen med en springtur. Marcus var min hare och drog mig till en riktigt bra tid.

Sen var vi ute och njöt av det fina vädret. Pappa invigde sin Muurikka med att laga Kolbullar till lunch. Alla mumsade och åt i solskenet.
















På eftermiddagen var vi på Västerfall och träffade min kusin Ingela. Barnen fick massa födelsedagspresenter. Didrik fick två set med Lego och Love fick en tågtvätt till träjärnvägen och ett Legoset. Barnen blev superglada. Direkt när vi kom hem började Didrik bygga. Han är jätteduktig. Man måste sitta med honom, men han bygger helt själv efter beskrivningarna.
 På kvällen var min kusin Lars-Erik och min faster och farbror på middag hos oss. Barnen fick ännu mer presenter. Lego och pengar. Didrik var i extas. Han älskar verkligen Lego. Love också, på sitt sätt.

På söndagen var vi ute på förmiddagen. Vi matade fåren och lekte i lövhögarna.








På vägen hem stannade vi på Toys'R'Us så fick barnen välja vad de ville köpa för sina födelsedagspengar. Till slut kom de överens om att köpa ett ganska stort paket Flexi-Trax, en bilbana. Pengarna räckte inte, men jag och Marcus tyckte att det var bättre att de köpte något större tillsammans än några småbilar var. De blev jätteglada båda två och lekte jättefint tillsammans med den när vi kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar