tisdag 26 augusti 2014

Dagens Didrik 26/8

Igår var första riktiga dagen på föris för Didrik. Han firade med att vakna innan kl 6. Vi gör så att den som ska åka till jobbet tidigt och ändå ska upp vid den tiden tar Didrik och den som ska lämna får vila lite extra. 

Marcus lämnade Didrik vid 7:40. Didril rusade in och hade knappt tid att säga hej då. Jag hämtade honom kl 15:15. Då var det Didrik och en flicka kvar. Hur tidigt hämtas alla andra barn?! Det hade gått jättebra idag också. Fröknarna önskar att alla barn var lika glada och nöjda som Didrik 😊 jag hade rätt svårt att få med mig honom hem. Han skulle vara kvar och leka. När vi kom hem satt Johanna, Doris och Hedvig och väntade på oss. Det var så roligt att träffa dem, det var alldeles för länge sen sist. 

Didrik kastar väldigt mycket saker omkring sig, så även igår. Jag säger till honom hela tiden, men han lyssnar verkligen inte. Igår träffade en leksak lilla Hedvig i ansiktet. Som tur var var det ingen fara, men honom blev så klart ledsen. Jag blev riktigt arg på Didrik, men jag höjde inte rösten utan bar ut honom från lekrummet, sa till på skarpen och pratade med honom. Det märks så väl att han förstår vad jag säger och att han förstod att han hade gjort fel. Men ändå så slutar han inte. 

Didrik var väldigt trött på kvällen, och somnade vid 19:40 när jag var ute och gick med honom. Det var riktigt skönt ute på kvällen. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar