måndag 7 november 2016

Riga dag 1

I fredags åkte vi till Riga med delar av samma härliga gäng som vi var till Berlin med förra året. När vi var i Berlin bestämde vi att vi ska göra en resa tillsammans varje år. Vi lottar om vem så får bestämma resmål. I år var det jag som fick bestämma.

Kan inte påstå att Riga stod högt på min lista över städer jag vill besöka, om den ens fanns med. Men på grund av att ekonomin inte är den bästa och att Marcus inte hade några semesterdagar kvar föll valet på Riga. Och vilket bra val!!! Vi har haft en toppen miniweekend!

Vi var sex stycken som flög iväg i fredags morse. Vi flög med Air Baltic.


Vi kom fram till hotellet, Opera Hotel & Spa, kl 12. Vi checkade in och sen gav vi oss ut i Riga. Vi åt lunch på en restaurang som heter Lido, som serverar lettisk mat. Supergott och billigt.


Vädret var inte det bästa så vi åkte upp i skybaren högst upp i Radisson Blu. Där satt vi hela eftermiddagen och drack goda drinkar och nöjt av sällskap och utsikt.





När vi kom tillbaka till hotellet hängde vi i SPA-avdelningen, sen fixade vi i ordning oss tillsammans.
 I en tidning på flygplanet till Riga hittade jag en annons om en restaurang som hette Moonshine. Det tyckte jag lät som något för oss :-) Vi bokade bord där och tog en taxi dit. Det var en jättehäftig restaurang med bra mat.

Restaurangen låg i gamla stan. Efter att vi hade ätit färdigt tog vi en promenad och hamnade på baren B52. Det var vi och ett stort gäng 18-åringar. Herregud så roligt vi hade. Det blev några shotsbrickor, innan vi gick vidare till Saga Pub, granne med hotellet.





Till sist var det bara jag och Maria kvar. Vi tog en öl på en sista bar innan vi kom hem vid 3:15. Det var länge sen jag skrattade så mycket en kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar