fredag 11 november 2016

Bröderna Halldin 7/11

Helt plötsligt kom snön med dunder och brak. Jag kände mig inte riktigt förberedd för det. Ner i källaren och leta reda på alla vinterkläder. Didrik har vuxit mycket, men hans overall från förra året funkar fortfarande. Får se om den passar hela säsongen. Love har en jättefin overall efter Didrik. Den är i minsta laget och jag tror inte att den kommer funka hela säsongen.

Värre verkar det vara med vantar. Didrik har bara två par tjocka vantar och jag brukar ha ett par extra på förskolan. De tjocka Hestravantarna som Didrik hade när han var ett år hittar jag inte, så jag antar att jag måste köpa ny till både Love och Didrik.

Idag har det blåst som bara den och snön har yrt, men vi tog oss ut på förmiddagen. Didrik var i extas över all snö som hade kommit. Love var inte alls lika förtjust. Han gillade inte alls snön. Eller rättare sagt så gillade han inte att ramla och bli kall och blöt av snön. Vi var inte ute så länge eftersom det blåste så mycket.

För övrigt har det varit en rätt dålig dag idag. Jag var rätt sliten efter resan och det märkte så klart barnen och var inte på sitt bästa humör, tyvärr. Men nu är dagen över och det kan bara bli bättre imorgon.















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar