söndag 16 oktober 2016

Bröderna Halldin 16/10

Herregud vilken helg. Det är smått kaos i vår familj för tillfället. Didrik är inte riktigt tillfreds med livet stundtals. När han är glad är han jätteglad och hur go och gullig som helst, men när han blir arg så brinner det verkligen till. Och han strular verkligen med maten. Gah!!! 

Och Love är också inne i nån period när han är mer missnöjd än tidigare och mat är han inte så förtjust i. Han vill helst äta själv, vilket ju bara är bra, men han tröttnar så fort. Och han vill inte sova, varken middag eller på kvällen. Han har jättesvårt att komma till ro. Ikväll skrek han och kämpade emot i en timme innan han äntligen somnade kl 21.
Och så är det ju det här med att han klättrar över allt och sen ramlar och slår sig. Det är ju helt omöjligt att passa honom jämt, men det skulle verkligen behövas.
Men något som faktiskt har blivit lite bättre är nätterna. Love vaknar fortfarande en gång per natt, men nu har vi ställt in en stol i hans rum så att jag lan sitta med honom där. Ger honom vattenflaskan och sitter med honom ca 10 min, sen sover han. det är ju betydligt bättre än att han är vaken 1 timme per natt. 
Jag är rätt slut, både fysiskt och psykiskt och Just nu vill jag bara slänga in handduken, dra något gammalt över mig och komma tillbaka om några månader. Men trots det så har vi faktiskt tagit oss i kragen och fixat i trädgården idag och börjat slutföra en del projekt här hemma. Det känns jätteskönt! Marcus har varit superduktig och effektiv idag.

Ikväll kom mormor till Gävle. Vi mötte henne på tågstationen och Didrik sprang fram till henne och kastade sig kring halsen på henne och sa Mormor, jag har längtar efter dig. Sen åkte jag och lämnade dem i lägenheten där Didrik sover inatt. Första natten på länge som han vill sova borta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar