torsdag 13 oktober 2016

Bröderna Halldin 10/10

Tänk att en "olycka" händer så snabbt! Didrik och Love var ensamma inne i lekrummet medans jag plockade undan frukosten. Jag hör ett brak och sen en gallskrikande Love. Springer in och ser hur det forsar blod från Loves mun. Didrik har puttat honom så att han har ramlat mot en leksakslastbil och slagit upp ett jack i nedre läppen. Det blödde hur mycket som helst, men trots blodbadet lyckades jag hålla mig lugn. Det slutade blöda ganska snabbt och Love lugnade sig ännu snabbare. Pratade med 1177 och man gör inget åt jack i läppen så länge det inte är över läpplinjen. Då måste man sy. Redan några timmar senare syntes det hur det hade börjat läka ihop.

Jag lyckades vända den kaotiska starten på dagen till något bra. Vi lekte med familjen Apel på förmiddagen och på eftermiddagen åkte vi till Boulognern och tittade på änderna.










Men sen blev det kaos igen.Marcus var på fotboll i Sthlm på kvällen, så han kom inte hem och då har det en tendens att spåra ur för Didrik. Han och Love lekte på vardagsrumsgolvet. Från ingenstans springer Didrik in i Love så att han ramlar och slår i tänderna i överkäken. Blodet rann igen. Jag förstår inte vad vi ska göra för att få Didrik att sluta vara så våldsam med Love. När jag frågar Didrik varför han gör så så säger han att de gör så på föris. Men hur ska jag få honom att förstå att Love inte tål lika mycket som hans föriskompisar?!?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar