fredag 13 oktober 2017

Cypern 2017 - dag 4

Jag kände mig äntligen bättre i förkylningen så jag inledde dagen med en springtur på drygt 5 km. Det kändes bra, men blev inga rekordtider direkt. Det är ju så härligt att springa i soluppgången vid havet.


Efter frukost badade vi i poolen i en timme. De första timmarna vid poolen var alltid de bästa. Det var så lugnt och skönt då. Dock kallt i vattnet.






Kl 10:20 kom en bil och hämtade upp mig, Marcus och Didrik. Vi hade köpt biljetter till en båtutflykt med båten Nemo. Båten lämnade hamnen kl 11:00. Att få befinna sig på en båt i hamnen, bara det var stort för Didrik.


Båtturen varade i 2,5 timme. Först åkte båten väster ut. Man kan gå ner under däck och titta under vattenytan. Det var riktigt häftigt. Vi såg inte så jättemycket fiskar, men några mindre fanns det där.



Båten gjorde ett badstopp i 20 minuter. Vi hade med oss våra snorklar och cyklop och snorklade. Innan vi hoppade i hade en i besättningen haft en dykuppvisning. Han hade med sig bröd så då kom det massor av fiskar. Bland dessa snorklade vi sen. Jag har aldrig snorklat tillsammans med Didrik förut, det var en härlig upplevelse. Så himla häftigt att han är så stor nu att man kan ta med honom på snorklingsutflykter :-)

Båten vände sedan och fortsatte öster ut. Vi hade med oss lite matsäck som vi mumsade på.






Båten gjorde sen ännu ett stopp, precis nedanför vårt hotell. Vi snorklade där också, men såg tyvärr inte en enda fisk.





Vi var tillbaka i hamnen vid 13:30. Didrik var supernöjd med äventyret och det var jag och Marcus också. Det kostade 37 Euro och jag tycker att det var värt pengarna.

Vi promenerade längs med stranden till vårt hotell. Vi gick direkt och åt lunch och sen hem till Love och mormor och morfar. När Love vaknade hängde vi på vår baksida. Killarna lekte jättefint. Innan det var dags för kvällsmat så tog vi ett sista dopp i poolen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar