lördag 28 oktober 2017

Bröderna Halldin 13/10

Det var magsjuka Love hade. Vi kom hem från Cypern i lördags morse. Vi skulle ha haft två kalas för Love på söndagen, men de fick vi ställa in. .

Helgen var lugn för oss övriga. Love hade diarré som blev värre och värre, men vi tog oss ut och fick lite frisk luft iallafall.


Love var trots allt glad och nöjd.
Natten till måndag, 72 timmar efter att Love blev sjuk, vaknade Didrik med diarré. Jag var tvungen att åka till jobbet på måndag morgon och packa ihop mitt kontor inför vår flytt tillbaka till Stadshuset. Jag jobbade hemifrån resten av förmiddagen och flexade ut efter lunch. På eftermiddagen åkte Marcus på tjänsteresa och kom hem igen sent på tisdag kväll.

Natten till tisdagen vaknade jag och var orolig i magen och på tisdag morgon var det min tur att ha diarré. Trots att vi alla var sjuka var vi pigga och hade matlust. Det var riktigt dåligt väder, men vi var ute ett litet tag ändå. Dagen går ju så mycket snabbare när man tar sig ut.





 På tisdag kväll kräktes Love efter att ha druckit lite för mycket blåbärssoppa, men sen dess har han inte haft några symptom. Jag är mycket bättre idag fredag. Didrik däremot var inte alls pigg på förmiddagen. Han vaknade imorse och var jättetörstig. Han drack alldeles för mycket vatten som han sen kräktes upp. Sen var han hängig och mådde illa, men nu känns det som att det har vänt. Han frågar efter mat och har inte bajsat sen han har ätit.

Vi har haft lite tråkigt här hemma, men det har gått över all förväntan att vara hemma med båda två, mer eller mindre isolerade i en vecka. Vi har lekt mycket med smålego, titta på TV. Beställde en ny streamingtjänst, HBO, som visar Brandman Sam. Succé!

Vi har även roat oss med olika Snapchat filter. Barnen älskar det.











Eftersom jag också har varit dålig så har jag varit hemma den här veckan. Jag har jobbat hemifrån måndag, onsdag och idag. Marcus har jobbat förmiddagar de här dagarna och sen jobbat på kvällarna, så vi har bara tagit två VAB-dagar. Bra för ekonomin!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar