onsdag 11 oktober 2017

Cypern 2017 - dag 3

Måndag
Marcus har länge pratat om att han skulle vilja dyka på Cypern. Förra året när vi var där så pratade han men en dykfirma, SunFish Divers. För några veckor sedan mailade han dem och kom överens om att ta Avancerat dykcert nu när vi var där. Han läste teorin hemifrån så behövde han "bara" dyka under semestern. Dock tog det lite mer tid än vad jag hade trott. Hur som helst så var måndagen den första dagen som han var och dök. Han åkte kl 9 på morgonen och kom tillbaka kl 15.

Jag och barnen inledde dagen vid bebispoolen tillsammans med mormor. Bebispoolen är 30 cm djup och ligger i ett litet inhägnat område. Där finns massa vattenleksaker. Bredvid finns också ett hus där de kan gå in och leka med lite olika leksaker. Ute vid poolen finns också solsängar för oss vuxna.


Efter ett tag tröttnade barnen på bebispoolen så vi gick till den stora poolen. Jag hade tagit solstolar precis vid poolkanten. Barnen är så duktiga i vattnet så de kan bada själva. Jag var även strategisk när jag valde solstolar när baren så att Didrik kunde gå dit och beställa det han ville ha. Den stora fördelen med All Inclusive.




Efter att ha ätit lunch med mormor och morfar var det dags för Love att sova och Didrik att vila. Vi hade sån tur i år att vi fick två lägenheter bredvid varandra. Så medan morfar och Love sov inne i en lägenhet och mormor och Didrik tog det lugnt i skuggan låg jag i solen och läste skvaller tidningar, surfade och njöt av den fantastiska utsikten. En riktigt bra kombo.

När Marcus kom tillbaka badade vi i poolen och sen blev det även ett besök vid stranden. Marcus hade varit nere på 17 meters djup när han dök och där var det 27 grader. Dykinstruktören gissade på att det var 29 grader i ytvattnet.








På kvällen firade vi Loves födelsedag, men mer om det i ett annat inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar