torsdag 8 september 2016

Löparkurs pass 6

I måndags var det sista passet på löpar kursen som jag har gått på. Jag har missat totalt fyra av tio gånger. Jätte tråkigt, men jag har ändå hållit igång på egen hand.

Första gången på kursen fick vi springa 2 km slingan i Hemlingby. Den är inte riktigt 2 km, men då sprang jag den på 9 minuter och 53 sekunder. Den tiden var ju rätt nöjd med. I måndags fick vi springa den igen. Då sprang jag på 9 minuter och 23 sekunder. Måste säga att jag är väldigt nöjd med att ha förbättrat min tid på den korta distansen med 30 sekunder.

Jag kommer verkligen sakna löpar kursen. Nu är det fyra veckor tills nästa kurs med Maria startar. Då ska jag och Markus gå på 3D-träning. Det ska bli jätteroligt. Fram tills dess så ska jag springa och styrketräna. Jag har gjort två veckors schema med löpträning och styrketräning. Det har gått två veckor nu och jag har lyckats hålla det. Planen är att springa fem pass på två veckor och att köra lika många styrke pass här hemma. Plus att jag går i mina dagliga promenader på minst 4 km per dag. Det gäller att passa på att träna nu när man är föräldraledig. Sen när jag börjar jobba kommer ju inte tiden finnas på samma sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar