söndag 18 september 2016

Bröderna Halldin 16/9

Tänk att det är 18 september och man kan fortfarande gå i shorts och t-shirt. Det är så härligt att vara ute med barnen i det här vädret. 

Love sover verkligen inte bra på nätterna nu. Vet inte riktigt varför. Han vaknar och är ledsen, men sen så är han nöjd och vill mysa, men inte sova. Inatt var han vaken två gånger. Som tur var inte så jättelänge per gång, men ändå. Men något som är bra är att han har börjat äta mat igen. Och han äter mycket fler olika sorter än innan han blev sjuk. 


Didrik verkar trivas jättebra på storbarnsavdelningen, även fast en del lämningar fortfarande är lite struliga. Oftast är det på tisdagar som han helst vill att jag ska stanna. Men när jag hämtar honom berättar han om massa roliga saker som de har gjort. Något jag däremot funderar lite över är att han inte riktigt verkar ha nån bästa kompis, ingen som han springer fram till när han kommer. De flesta verkar ha det, men det kanske kommer. Han pratar om massa kompisar så jag är inte orolig att han ät ensam.





Didrik har en barnfåtölj som han ofta sitter och tittar på tv i. Love älskar den och vill ofta sitta i den eller klättra i den, speciellt om Didrik sitter i den. För några veckor sen hittade jag en likadan till Love på en loppis, för 30:-. Tanken var att Love skulle få den i födelsedagspresent, men igår var jag tvungen att ta fram Loves för att slippa allt småbråk om Didriks fåtölj. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar