fredag 2 september 2016

Barngympa

Jag har funderat ett tag på om det är dags för Didrik att börja på nån aktivitet, men han har inte varit intresserat av något. Dock har han ju tyckt att det har varit fantastiskt roligt när vi har varit och röjt i gympasalen tillsammans med Isabell. 

Jag har frågat honom om han vill börja på gymnastik och då har han sagt ja. Har kollat runt på lite olika och det har skiljt rätt mycket i pris. I och med att jag inte vet om han vill gå eller inte så har jag inte velat betala för mycket pengar. Och han ska ju fortsätta med att bada en gång i vecka med Marcus och det kostar ju också pengar.

Hur som helst så hittade jag barngymnastik för 3-4-åringar hos Bomhus Gymnastikförening. 300:-/termin. Som hittat. Så i förrgår åkte jag och Didrik till Fridhemsskolan. Tyvärr på andra sidan stan, men gruppen som fanns i Bomhus var på en tid som inte alls passade oss. 

Det blev verkligen succé. Didrik var jätteduktig. Han satt snällt och lyssnade under samlingen, svarade på alla frågor. Var inte ett dugg blyg, fastän han trodde att han skulle bli det. 

Det var redskapsgymnasik. Det gjorde en bana som de sprang runt i och gjorde olika övningar. Allt gick superbra tills Didrik krockade med en annan pojke. Då blev han jätteledsen och ville åka hem. Men jag lyckades övertala honom till att komma in i gympasalen igen och sen hade han lika kul igen. Tanken är att barnen ska vara själva på golvet och föräldrarna ska titta på. Jag trodde att Didrik skulle vilja att jag skulle vara med, men jag satt bredvid hela tiden. 

Det var så himla roligt att se honom i en sån här miljö. Min älskade stora kille. Så nu är jag och Didrik uppbokade varje onsdag kl 16:30 resten av det här året. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar