söndag 27 december 2015

Julafton

Julafton var precis som jag minns det från när jag var liten.
Massa härliga släktingar, vi var 17 vuxna, två barn och två bebisar. Massa god mat som jag åt alldeles för mycket av. En sinnessjuk mängd julklappar. Jag tror att vi höll på med paketutdelningen i nästan 1,5 timme. Didrik fick hur mycket paket som helst, mer om det i ett annat inlägg. 

För första gången sågs vi redan vid lunch. Min kusin och hennes familj från Norge kom redan vid 11:30. Vi har jämngamla barn och de äldre fann varandra direkt. De lekte, klädde granen, skålade, ställde ut gröt till tomten och väntade ivrigt på tomten. Till slut kom han och båda två blev lite förskräckta. Men när de insåg att han hade med sig hur mycket paket som helst tinade de båda två. 

Vi åt lunch vid 13:30, tomten kom strax efter 16 och de sista gästerna åkte vid 20. Det var en minst sagt intensiv dag men åh vad roligt det var att få uppleva en sån här jul igen! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar