onsdag 30 december 2015

Dagens Didrik 30/12

Didrik är verkligen en typisk treåring, allt är en kamp och han har svar på tal på det mesta. Man får ta tre djupa andetag ett antal gånger per dag för att inte förlora förståndet. Man kan verkligen bli galen på honom. Men nästa sekund kommer han och kramas och säger Jag älskar dig mamma. Det skiftar snabbt i Didriks värld. Men det han säger oftast är Jag vill inte och Jag kan inte. 

Samtidigt som han är riktigt trotsig så är han världens härligaste och mest underbara lilla kille också. Häromdagen ville han inte gå ut. Marcus sa Men Didrik, du måste ju få frisk luft. Då sa Didrik Mamma du kan öppna fönstret så får jag frisk luft. 
I förrgår frågade jag honom om jag kunde få en puss. Då svarar han Om du går och hämtar mjölk till mig kan du få en puss mamma.
Vart kommer det här ifrån?! Samtidigt som man blir lite uppgiven så är det så himla svårt att hålla sig för skratt. Jag måste försöka få med något sånt här på film. 

Sen vi kom hem från Dalarna har vi försökt hitta på nåt roligt varje dag. Marcus och Didrik var och badade i söndags. I måndags träffade vi Isabell och hennes familj, första gången vi träffadexderas lilla bebis som är 2,5 vecka. Igår gjorde vi en utflykt till Boulognern. Det har varit riktigt kallt här några dagar. Tyvärr har det inte kommit någon snö. Jag vill inte slita på Didriks nya overall, så tills snön kommer får han ha sin fuloverall. Marcus tycker att jag ör helt knäpp. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar