tisdag 1 december 2015

I'm losing it

Det här inlägget skulle ha publicerats igår.

Döda mig! Herregud vilken dag och vilken natt. Love vaknade första gången vid 1. Jag ammade och sen somnade Love. Jag kände mig inge pigg, tog febern och mycket riktigt hade jag feber. Visserligen bara 38,2, men för mig som normalt ligger på 36,2 så känns det. Jag somnade om vid 2 och kl 4 vaknade Love igen och var vaken till minst 6:30. Då väckte jag Marcus som fick ta Love. Jag hann sova knappt en timme innan Marcus var tvungen att åka till jobbet. Min feber var borta, men jag kan ju inte påstå att jag var pigg. Men jag trodde ju att jag skulle få sova när Didrik var på föris, men icke. Jag tror att Didrik har fått svinkoppor igen. Eller han har en sån prick på hakan som han hade förra gången, på precis samma ställe. Så han får vara hemma resten av veckan.

Kan säga att dagen har varit minst sagt lång. Vi har inte ens tagit oss utanför dörren. Love har vägrat sova, Didrik har varit speedad till tusen. Som tur var kunde Marcus sluta redan kl 15. När han kom hem tog han med sig båda barnen till biltvätten så att jag fick sova ostört. 

Ikväll har jag äntligen fått upp julbelysningen. Didriks paketkalender är inte fixad ännu. Usch så dåligt samvete jag har över det. För honom spelar det ju ingen roll, men ändå...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar