lördag 30 maj 2015

Dagens Didrik 29/5

Herregud, vart tar tiden vägen? Vi har snart varit hemma i Sverige i två veckor, jag tycker att det känns som två dagar.

Didrik är fortfarande väldigt mammig. Vet inte om det beror på att han förstår att det ska komma en bebis, eller om det bara är en fas. Han har aldrig varit så här förut. Men som tur är går det fortfarande bra att lämna honom på föris. Han studsar inte in som han har gjort förut och som han gör när Marcus lämnar honom, men det är ingen gråt iallafall.

Vi har jobbat rätt mycket sen vi kom hem från Cypern, så det känns inte som att vi har hunnit med så mycket annat, tyvärr. Jag har i princip jobbat heltid och det är jag glad att jag inte gör i vanliga fall. Man hinner ju inte med någonting och jag hinner knappt träffa min lilla prins.

Han är väldigt tvärtemot just nu. Det är inte lika jobbigt som trotsen som var förut, men han testar verkligen gränser. Sen vi kom hem har hans tal utvecklats ännu mer. Han pratar längre och längre meningar, 7-8 ords meningar är ingen ovanlighet längre. Vi märker att han har väldigt bra minne. För några månader sen var vi och åkte rutschkana på en skolgård. Det hade regnat och samlats massa vatten i slutet av rutschkanan. Det hann varken jag eller Marcus se, så Didrik blev dygnsur. Igår var Marcus och Didrik i samma rutschkana. Det först Didrik sa när han hade åkt var, Det regnar inte idag. Ikväll när jag hade lagt honom och gått ut ur hans rum ropade han på mig. När jag kom in sa han Mamma, ta ut min bajspåse, det luktar illa här inne. Jag kunde verkligen inte hålla mig för skratt.
Lite ny kläder till lilla D

Isabell och hennes föräldrar kom förbi och
grillade med oss


Kvällsmys





Hjälper pappa i trädgården


Sommarfest på föris

Vädret är verkligen ostadig, men vissa morgnar
är det superhärligt att cykla iväg till föris


En eftermiddag när jag hämtade Didrik kom han
cyklande med två pojkar på flaket. Starka Didrik

Födelsedagsfirande hemma hos kusin Sanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar