tisdag 19 maj 2015

Cypern 2015 - resan dit

Jag har oftast en bild i huvudet om hur saker och ting ska bli. Så även flygresan till Cypern. Vi började tidigt i Gävle. Vi klev upp redan kl 3:45. Didrik höll sig vaken hela bilresan till Arlanda. På Arlanda gick allt väldigt smidigt och planet var i tid. Eftersom Didrik är över 2 år nu fick han eget säte. Gud vilken skillnad! Vi hade massa plats. Vi flög med Tui Fly Nordic och jag tycker att de är jättebra för att vara ett charterbolag. Det serverades en god frukost. Didrik fick pannkakor med sylt som han slukade. En timme innan vi skulle landa somnade han, vilket var nästan helt enligt plan. 

Både jag och Marcus har flugit väldigt många gånger och jag har ofta tänkt på att vi aldrig har varit med om någon incident. Men nu var första gången. Det kom en kastvind precis när vi skulle landa vilket gjorde att det blev ett väldigt hårt nedslag. Planet studsade till två gånger innan piloterna gasade på och tog upp planet i luften igen. Jag är absolut inte flygrädd, men nu hann jag tänka att nu dör vi, innan piloten förklarade vad som hade hänt. Vi tog ett extra varv runt Larnaca innan vi landade på riktigt. Didrik sov sig igenom allt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar