måndag 4 maj 2015

Vecka 15

Jag tror att jag har börjat känna att något rör sig där inne. Kände första gången i lördags och så igår kväll tyckte jag också att det var något och så ikväll kände jag verkligen något. Dock är det ju svårt att veta om det är bebisen eller om det är tarmarna. 

Magen växer fort som bara den nu. Tittade på matbilder från när jag väntade Didrik och magen nu är nog ungefär lika stor som i vecka 19 förra gången. Ikväll har jag börjat smörja magen med nån olja som ska minska risken för bristningar. Vore ju skönt att slippa det den här gången också, men sån tur tror jag inte att jag har. 

Jag känner mig väldigt pigg, dock inte som vanligt. Försöker hålla mitt träningsschema och det går bra. Dock blev det väldigt mycket onyttigheter förra veckan. Jag är fortfarande mycket mer hungrig än vanligt, men oftast sugen på mat, frukt och grönsaker. Ikväll åt jag en burk cocktailtomater framför TV:n. Det måste ju iallafall vara bättre än godis, glass och kakor. Ska verkligen försöka hålla viktuppgången i schakt så gott det går den här gången. 

Didrik pratar mycket om bebisen. Idag hade han berättat att han ska bli storebror på föris. Vi försöker att inte prata så mycket om bebisen ännu, men när han frågar svarar vi så klart. Idag funderade han på vad det var för balja som stod i hallen. Jag förklarade att bebisen ska bada i den, då sa han Jag och bebisen bada tillsammans i den. Sötnos !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar