torsdag 28 maj 2015

RUL vecka 18+3

Igår var vi på rutinultraljud. När vi väl kom dit så var jag faktiskt inte så nervös. 

Nu när man har varit på en del ultraljud så har man lärt sig vad man ska titta efter. Jag såg direkt att hjärtat slog och att två armar och två ben viftade omkring där inne. Allt annat såg också jättebra ut. Barnmorskan hade lite svårt att mäta eftersom den var så livlig. 

Vi blev framflyttade en dag så nu är BF 24/10 och idag är jag i vecka 18+4.

Och precis som jag trodde så är det en lillebror. Mycket praktiskt och roligt för Didrik. Så klart hade det var roligt att ha en av varje kön, men jag tror att två pojkar kommer ha roligare tillsammans. Jag tycker att det ska bli jättespännande att få en pojke till. Och jag hoppas så klart på att det blir en Adrian, men vi får se vad han ska heta. 

Min moderkaka ligger i bakvägg. Det är därför jag känner så mycket rörelser jämfört med hur det var med Didrik. Dock ligger moderkakan långt ner, vilket kan vara en förklaring till blödningen för två veckor sedan. Vi kommer få gå på ett ultraljud till, i v 32. Har den inte flyttat sig då tror jag att det kommer bli planerat kejsarsnitt. Men det får vi se då. Det är långt dit. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar