måndag 13 april 2015

Vecka 12+0

De värsta veckorna är avklarade, iallafall om man ser till missfallsrisken. 

Fysiskt har graviditeten varit precis som de två tidigare; trötthet, enorm hunger och lite lätt illamående. Men inga andra krämpor. Den senaste veckan har tröttheten avtagit lite och jag känner att energin börjar komma tillbaka. Den enda skillnaden är att jag har haft mer ömma bröst den här gången. 

Psykiskt har det varit rätt tufft. Hade blödningar tidigt den här gången också, både i vecka 5 och 6. Var på Kvinnokliniken båda gångerna och gjort ultraljud och fick se ett hjärta slå. Från vecka 6 har det varit lugnt, men jag har ändå trott att något är fel. En stor sten släppte från mitt hjärta idag när vi fick se en alldeles perfekt liten krabat på skärmen. Hjärtat slog som det skulle, den övade på att andas, den rörde sig precis som den ska och var precis så stor som den borde vara. 

Eftersom jag är konstant hungrig har jag redan gått upp massa i vikt, säkert 6-7 kg. Och eftersom det inte är så länge sen jag var gravid senast + alla extrakilon så börjar det bli svårt att dölja graviditeten. 

Inte den bästa bilden, men det här får bli den första av ca 25-30 stycken, hoppas jag. 

1 kommentar: