onsdag 29 april 2015

Dagens Didrik 29/4

Imorse vaknade jag av små tassande steg som kom in i vårt sovrum. Didrik klättrade upp i min säng och sa, Klä på dig mamma, jag ha mjölk. Som tur var var klockan 5:55 och klockan skulle ringa om 5 minuter. 

I eftermiddag har har jag och Didrik varit hos Johanna, Doris och Hedvig. Didrik har pratat om det i flera dagar och han hade så roligt. Didrik och Doris är så söta tillsammans. 

Bara de senaste dagarna så har Didriks språk tagit ännu ett steg framåt. Idag när vi cyklade hem cyklade vi förbi en lekstuga som Didrik hade gått in i igår när han och mormor var på väg hem från föris. Han sa Mamma, mormor sa stora flickor bor i lilla huset. Jag inte gå in där. Han återberättar väldigt mycket. Idag berättade han att han hade varit i skogen med sina tompisar och sett myror. Oftast stämmer det han berättar, men ibland hittar han på. Lilla sötnosen.

Ikväll har jag och mamma varit ute och ätit på restaurang, på Sarahs. Jättemydigt och gott. Marcus och Didrik hade grabbkväll med pizza. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar