tisdag 20 november 2012

Vecka 35



Det här har varit en betydligt bättre vecka än den föregående. Både jag och Didde är tillbaka till våra vanliga jag. De senaste nätterna har jag sovit riktigt bra, är knappt vaken något alls. Didde sparkas, han är mest aktiv på förmiddagen och mitt på kvällen. Har läst nånstans att det går att dra paralleller mellan hur barnet är i magen och hur det är när han eller hon föds.
Igår var vi på den första föräldrautbildningen, som barnmorskemottagningen anordnar. Vi var 8 par, som alla bor i samma område och vi ska alla få vårt första barn i december eller januari. Det sas inte så mycket nytt, men det var kul att träffa de andra paren.
En sak som vi har fått av min snälla mamma som jag har glömt att skriva om är boken När jag var liten. Jag hittade en jättefin på Akademibokhandeln. Jag har redan börjat fylla i det som vi kan fylla i och börjat välja ut vilka kort som ska sitta däri. Jag har lovat mig själv att jag verkligen ska fylla i den där boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar