söndag 11 november 2012

50 dagar kvar


Idag är det 50 dagar kvar till nyårsafton. Undrar om vår bebis tänker titta ut då, eller innan eller efter. Vi vill ju att han ska komma 2013, men jag är inte lika säker på att han kommer göra det som jag var förut.
Jag börjar bli rätt less på att vara gravid nu. Jag sover sämre än tidigare, vaknar flera gånger per natt, ofta i samband med att jag vänder mig om. I fredags vaknade jag 03:50 och kunde inte somna om förrän 05:30.
Jag börjar få svullna fingrar, fötter och vrister. Jag kan bara ha mina ringar ibland och vissa skor börjar bli trånga + att jag får äckliga märken på benen efter mina strumpor.
Jag börjar få ont i fötterna och lite i ryggen. Och det är ju inte konstigt med alla extrakilon jag går omkring och bär på.
Jag är väldigt trött igen.
Men trots allt går det faktiskt ganska bra att jobba fortfarande. Men det ska bli fantastiskt skönt att gå hem.
Jag vet att jag inte borde klaga över huvud taget. Jag har ju haft en väldigt behaglig graviditet hittills och mina krämpor nu är ju egentligen bara en fis i rymden om man jämför med hur det hade kunnat vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar