onsdag 14 november 2012

I can see myself in you

Idag har vi varit på förlossningen, men inte för att föda barn, utan för att se så att allt är bra med honom. Den senaste veckan har jag kännt mindre fosterrörelser än tidigare. Jag pratade med min barnmorska igår och hon tyckte att vi skulle ringa förlossningen och be om att få komma dit och kolla upp det.

Jag och Didde fick ligga kopplade till en CTG-maskin i en timme och en kvart. Egentligen skulle vi bara vara kopplade till maskinen i 20 minuter, men eftersom hans hjärtslag gick ned väldigt mycket under en kort period ville de kolla extra länge. Som tur var såg allt bra ut, men både jag och Marcus hann bli rätt nervösa när pulsen blev så låg.

Sen fick vi träffa en läkare och göra ett ultraljud. Allt såg bra ut. Han uppskattade Diddes vikt till ca 2 kg, lite under normalkurvan. Jag har lite mer fostervatten än normalt, det är därför magen är så stor. Flödet i navelsträngen såg oxå bra ut :-) Vi fick se hans ansikte igen, dock bara i 2D den här gången, men både jag och Marcus tyckte att han var sig lik.

Det känns så skönt att veta att allt ser bra ut och att han mår bra. Det kanske är en del oro som har gjort att jag har sovit så dåligt den senaste tiden. Jag håller tummarna för att det är så :-)

Vi blev väldigt väl omhändertagna på förlossningen, det känns betryggande inför vad som komma skall!

Published with Blogger-droid v2.0.9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar