fredag 26 april 2013

Dagens Didde 26/4

Ha, jag hade rätt igen! Eller så var det bara en slump. Didrik sov iallafall hela natten igen. Han somnade kl 22 igår, utan att amma. Jag vaknade strax innan 6:30 av att tuttarna höll på att sprängas. Vi väckte Didrik, som åt, och sen somnade om igen. Kl 8:30 var jag tvungen att väcka honom igen eftersom vi skulle vara på mitt jobb kl 9:30.

På jobbet bjöds det på smörgåstårta eftersom det var Johans sista dag på jobbet :-( Det var jättekul att träffa alla fina kollegor. Didrik charmade alla med sitt skratt och sina leenden och andra ljud och grimaser.

Efter tårtkalaset så styrde jag och Didrik Passaten till mor och far i Dalarna. Didrik var vaken de första 20 minuterna och de sista 30 minuterna. Då satt han och lekte med sin katt.

Ikväll har Didrik fått palsternacka. Det var OK, men inte lika gott som potatis. Han har oxå bytt blöjstorlek, eller egentligen inte storlek utan modell. Fram tills nu har han haft New Baby, nu är det Active Fit på dagen och Baby Dry på natten som gäller. Mönstret på det nya blöjorna är så himla sött :-)

Didrik har varit lite surig på kvällen, så jag trodde att läggningen skulle strula. Det gick inte lika klockrent som hemma, men det gick ändå helt OK. Nu återstår att se hur natten blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar