lördag 13 april 2013

Dagens Didde 12/4

Vi är inne i ett riktigt flow nu. Didrik sov från 23 till 6:10, vaknade, åt, somnade om och sov till 9. Jag börjar bli riktigt bortskämd! Och det bästa av allt är att min son är så himla glad. Han skrattar när man busar med honom, avfyrar de härligaste leendena när han får syn på mig, gör massa roliga ljud och leker med sin katt. Han utvecklas verkligen jättemycket nu och det är så roligt!

Vi var på Bvc och vägde och mätte Didrik. Nu väger han 6400 gr och är 61,5 cm lång och huvudet är 42 cm i omkrets. Det går verkligen åt rätt håll, men han har inte kommit ikapp jämnåriga bebisar ännu. Och det har han inte riktigt gjort utvecklingsmässigt heller. Tydligen ska de kunna sträcka sig efter och greppa saker som man håller över dem, men Didrik har inte riktigt förstått det ännu. Men enligt vår bvc-sköterska så är han påväg. Hon tycker att han utvecklas och växer jättebra och att han verkar vara en väldigt nöjd och glad liten kille.

På eftermiddagen flyttade jag och Didrik hem igen. Det märktes verkligen att Didrik och Marcus hade saknat varandra!

Sedan länge hade vi tjejer i mammagruppen planerat in en Tjejkväll med tacos och vin. Jag hade verkligen sett fram emot den här kvällen jättelänge. Det vi var i Holland har Didrik strulat lite med flaskan på kvällarna och de senaste kvällarna har jag varit tvungen och amma honom innan för att han skulle ta flaskan. Det plus att Marcus blev sjuk gjorde att jag nästan var tvungen att ställa in kvällen. Men som tur var piggade Marcus på sig, så han och mina föräldrar tog hand om Didrik. Planen var att åka och äta tillsammans med tjejerna och stanna så länge det gick, men Didrik tog flaskan och somnade utan några problem, så jag var borta mellan 18 och 23:15. Vi hade superroligt! Jag är så tacksam för att jag kom iväg :-)

Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar