söndag 15 juli 2018

Midsommar 2018

Vi firade midsommar med familjen Rogsberg. Det har blivit lite av en tradition. Planen var att vi skulle fira vis kusten söder om Gävle, men vädret samarbetade inte riktigt så vi firade hemma i stan istället. 

Vi träffades kl 11 och förberedde lunchen. Det blev klassisk sillunch. Barnen lekte fint under tiden vi förberedde. 

Dagen rullade på. Vi funderade på om vi skulle åka till något midsommarfirande, men barnen hade så roligt på hemmaplan så vi struntade faktiskt i det. 


Barnen fick hjälpa till att göra midsommartårta. Det gillade de alla fyra. Den blev riktigt god och fin.


Det blev inte alls så dåligt väder som de hade sagt. Det sken till och med upp på kvällen och var riktigt skönt. 
Vi grillade till kvällsmat, supergott. Barnen fortsatte att leka hela kvällen. Vi vuxna fick massa tid tillsammans. Barnen somnade rätt sent, vid 21:30. Och vi vuxna somnade ännu senare. Jag gick och la mig kl 3:00. Jag och barnen sov i en dubbelsäng. De vaknade båda två när jag kom och la mig och var vakna i ca 30 minuter. Love vaknade vid 8 och väckte både mig och Didrik. Vi försökte vara tysta på övervåningen. Vid 9:30 smög vi ut och tog en morgonpromenad.
Vi hade en supertrevligt dygn tillsammans med familjen Rogsberg! Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar