söndag 15 juli 2018

Baksidefix

Vår baksida ser verkligen ut som hej kom och hjälp mig. Förra ägarna av huset hade det så himla fint, men varken jag eller Marcus är speciellt intresserade av blommor, så det har mest varit ogräs. Och på altanen har det bara varit rörigt.

Men häromveckan fick jag ett ryck. Jag sålde två fåtöljer och ett bord som stod på nedre altanen och barnens rutschkana som låg i slänten. Till nedre altanen beställde jag en hörnsoffa och köpte lite fix. Till övre altanen köpte jag en duk och Marcus satte upp två ljusslingor som jag köpte i våras. Det blev så himla fint!



Till barnen beställde jag en stor studsmatta som vi har placerat på platån som vi har i trädgården. Tidigare har vi inte fått plats med en studsmatta, men efter att vi tog bort lite buskar och ogräs så blev det en stor öppen yta. Didrik blev helt överlycklig när vi berättade att vi kunde köpa en studsmatta. Vi monterade den för några dagar sen och hittills är det verkligen en succé, både för vuxna och barn. Egentligen är det inte så bra att hoppa för kvinnor som fött barn, men jag läste på lite och att hoppa lite då och då ska inte vara farligare än att springa och det göra jag ju faktiskt tre gånger i veckan. Så lite kul med barnen ska jag kunna ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar