tisdag 18 juli 2017

Kronan Sulky S

Hej hej vagn nummer 12. I början av april köpte vi en Kronan Sulky och några veckor senare sålde vi vår Britax go Big. Vi har varit fantastiskt nöjda med Britaxen, men jag tyckte att det var onödigt att ha en så stor och dyr vagn till Love när det blev sommar och han snart skulle börja förskolan. Plus att jag ville ha en som blev mycket mindre ihopfälld.

Jag hade kollat runt ett tag på olika sittvagnar och fastnat för Kronan Sulky. En av mina kompisar skulle sälja sin, så jag köpte den för ett bra pris. Det var modellen med 4 fasta däck. Jag har gillat den som promenad- och terrängvagn. I affärer har den inte varit rolig att köra alls. Marcus har inte gillat den alls, förutom att den blir väldigt kompakt när man fäller ihop den.

Kronan Sulky finns i en S modell, men svängbara hjul fram. Jag har hållit utkik efter en begagnad sådan till ett bra pris ett bra tag och förra veckan dök den upp. Av en händelse så fanns den bara 2 mil från Granön så vi passade på att titta på den när vi var där förra veckan. Både jag och Marcus blev helt kära i vagnen så vi köpte den direkt.

Den är helt fantastisk att köra, både i terräng, på promenader och i affärer. Love sitter jättebra och den blir så liten att den får plats i vår resväska. Den här ska bli vår enda vagn nu. Jag har redan sålt vår resevagn och snart ska jag lägga ut våra andra Kronan Sulky på Blocket.  

Av alla vagnar vi har haft så är den här på plats nummer 2. Vinner gör Britax Go Big med hästlängder. Men att jämföra dessa två vagnar är som att jämföra äpplen och päron. Kronan sulky S vinner lätt bland alla framåtvända sittvagnar vi har haft.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar