måndag 10 juli 2017

Janna e Solé

Wiho, vi har bokat en resa!

Den 5 augusti har vi varit tillsammans i tio år, och det har jag velat fira med en resa. Marcus har dock inte varit speciellt sugen på det. Men under året har jag har, lite i smyg, lagt undan pengar till det här i hopp om att Marcus skulle ändra sig. Efter att vi hade varit på Mallis så var inte lika emot en resa och ju mer vi pratade om det ju mer sugen blev han. Vi har även mer att fira. Det är slutet på en era också. Love börjar på föris några dagar efter att vi kommer hem så det är sista gången någon av oss är föräldraledig en längre sammanhängande period. Vi firar också bröllopsdag några dagar efter att vi kommer hem.

Från början hade jag tänkt att vi skulle komma så billigt undan som möjligt och ta ett enkelt hotell, men vi insåg att vi ville ha en enkel semester. Så vi började titta på researrangörernas barnhotell och hittade lite olika alternativ. Jag fastnade snabbt för hotellet TUI Family Life Janna e Solé på Sardinien. Dels för priset, dels för att det är helt nyrenoverat och hade fått bra recensioner och dels för att det ligger i Italien, ett land där vi aldrig har varit förut.

Jag har hållit koll på priserna och för några dagar sedan sänkte de priset på resan med 1000:-. Det är ju inte så mycket, men med tanke på vädret den här sommaren så är jag glad att den blev lite billigare. Min tanke från början var att få tag på en billig sista minuten, men vi vågade inte chansa.

Hur som helst så åker vi på riktig familjecharter med All inclusive och Bamseklubb i början av augusti. Det ska bli helt fantastiskt och jag och Didrik längtar som bara den! Jag älskar att skapa sådana här minnen till barnen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar