söndag 9 juli 2017

Bröderna Halldin 5/7

Semesterlunken har infunnit sig. Jag hänger mest med barnen och Marcus bygger i källaren. 

I förrgår lämnade vi Love hos mormor och morfar och tog med oss Didrik till Uppsala. Vi köpte heltäckningsmatta till biorummet och åt middag på Ikea. Skönt för både oss och honom att få egentid med varandra. 
I tisdags tog jag med mig barnen och åkte till Högbo bruk, tillsammans med barnens mormor och morfar. Vädret var minst sagt så där, men barnen hade jätteroligt ändå. 










Idag på förmiddagen hade vi besök av en av mina kompisar från Sthlm och hennes familj. Barnen lekte och badade och sen åt vi lunch tillsammans, innan de fortsatte sin resa norrut.
Sen drog jag och Didrik ner på stan och shoppade lite. Fyndade på sommarrean.
Nya gympaskor till Didrik, igen. Tredje paret den här säsongen. Allt Bobby car åkande sliter verkligen på skorna.
Bra pris på Polarn och pyret. Var länge sen jag handlade där. Tycker inte att de har haft något fint i år, men lite klassiskt randigt kunde jag inte motstå.
Den bästa rean hade Åhléns, halva reapriset på barnkläder. Ett par finshorts, mjukisbyxor och långärmad T-shirt till Didrik. Och så matchande kepsar och tjocktröjor till Didrik och Love. Allt detta för 253:-

Och ikväll har vi varit på En fantastiskt trevlig och god middag hos familjen Rogsberg. Barnen lekte, vi åt och drack gott, barnen somnade och vi hann ha vuxen tid också. En perfekt kväll helt enkelt. Vi cyklade dit och hem. Didrik cyklade själv på ditvägen. Jag klädde pojkarna i matchande nya kläder. De blev så fina. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar