söndag 25 juni 2017

SOMMARLOV

I torsdags gick Didrik sista dagen på föris innan ett sju veckor långt sommarlov. Den här sista veckan har han bara gått 8-11, det är de tider som barn till föräldralediga föräldrar får gå på sommaren. Didrik brukar alltid ge en liten present till hans pedagoger efter varje termin. Den här gången bad jag Marcus fixa det eftersom det är han som är hemma. Han glömde det (inte helt otippat) så jag fick panikfixa på morgonen. Det blev varsin flaska hemma gjord rabarbersaft.
Jag var faktiskt flexledig den här dagen, så jag kunde följa med och hämta Didrik. Didrik fick välja vad vi skulle göra för att fira in hans sommarlov. Det blev lunch på Burger King och lek i deras lilla lekland. Sen blev det Furuvik resten av dagen.






Didrik och Alegra
 


Lite läskigt i slutet av flodfärden
 


 Efter att ha tittat snabbt på djuren så blev det äntligen dags för tivolit. Didrik fick äntligen åka den nya berg-och-dalbanan Fire Ball. skojar inte om han åkte den åtta gånger. Det var inga köer till något, så han kunde åka precis hur mycket han ville. När det kommer till karuseller är han verkligen helt orädd. Tur att han har en pappa som är likadan. Jag är lite mer harig. Så klart vill Didrik helst åka de stora karusellerna, men han åker gärna med lillebror också.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar