torsdag 22 juni 2017

Bröderna Halldin 18/6

Vi har haft en riktigt bra helg. Marcus var på jobbfest i fredags. För mig och barnen blev det den kulinariska middagen färdig köpta pannkakor värmda i micron. Men det blev succé. Didrik åt fyra stycken.
På lördagen höll oss jag och barnen hemifrån så att Marcus skulle få vila. P förmiddagen var vi på en skolgård i närheten. Didrik cyklade och Love sprang omkring. På eftermiddagen cyklade vi till en lekpark på andra sidan vägen.




Idag har vi njutit av det härliga vädret. Barnen busade på förmiddagen.


Didrik har aldrig tålamod att sitta och rita, men idag när jag och han var på Ica och handlade ville han rita i deras barnhörna och vips så hade han ritat sina första segelbåt.
På eftermiddagen tog vi en första längre cykeltur med Didrik. Tidigare har vi bara cyklat runt på gångvägarna i Bomhus, men nu cyklade vi först till granngården och sen till K-Rauta och sen hem. Det blev nog närmare 5 km. Och som han cyklade på. Det gick hur bra som helst.


Efter middagen tog jag med mig pojkarna och gick ut i området. Vi har kommit på att man kan köra Didriks ena radiostyrd bil utomhus, en riktig hit. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar