lördag 9 oktober 2010

Love at first sight

Honolulu, vilken stad, Oahu, vilken ö. De fyra sista dagarna på vår semester kan ha varit de bästa. Solen har skinit från klarblå himmel hela tiden, det har varit galet varmt, både i luften och i havet.

De första dagarna på Oahu solade och badade vi hela dagarana. Det var så skönt att bara ta det lugnt. På kvällarna åt och drack vi gott och shoppade en himla massa. vi hann med världens största utomhusgalleria och en outlet till :-) Några av inköpen; en Coach-väska, ett par Guess-skor, en kofta från Abercrombie & Fitch, underkläder från Victoria´s Secrets och Calvin Klein och en massa annat.

I torsdags klev vi upp tidigt och åkte lokalbuss ut till flygplatsen, där vi hämtade vår hyrbil, en grå Mustang Cab. Vi åkte direkt till Hanuma Bay där vi hyr snorkelutrustning och snorkalde hela förmiddagen. Det var något av det häftigaste jag har varit med om. Det kändes som att simma omkring i ett akvarium. Tänk er alla fina färgglada fiskar man ser i akvarium och så gångrar ni storleken med 10 så har ni de fiskarna som vi simmade omkring med. Tyvärr så har vi ingen digitalkamera som är vattentät, så vi köpte en vattentät engångskamera. Så fort vi kommer hem till Sverige så ska dessa bilder framkallas. Hoppas att några av dem blev bra iallafall.

På eftermiddagen tog vi bilen och åkte till andra sidan ön, North Shore. det var egentligen inte så jättemycket att se. Det är där alla surfarna håller till, men idag var det tyvärr inga större vågor. På vägen tillbaka till Honolulu så var vi in på Dole Plantagen en snabbis.

Igår checkade vi ut från hotellet tidigt på morgon och åkte och besteg vulkankratern Diamond Head. Det var svettigt, men värt det när man kom upp och fick se den fina utsikten. Sedan åkte vi till den enorma militärkyrkogården Punchbowl, och sedan åkte vi till Pearl Harbor. Både dessa attraktioner var lite av en besvikelse, tyvärr. Men nu har vi varit där iallafall.

Nu när jag skriver det här så sitter vi på flygplatsen i New York och ska snart gå ombord på vårt plan till Sthlm. Det ska bli skönt att komma hem! Efter 3½ vecka på resande fot ska det bli skönt att komma hem till vår egen säng och framförallt till våra älskade kissekatter!

Tyvärr är inte alla bilder inladdade i datorn ännu, så de kommer en annan dag.