söndag 3 oktober 2010

The end of the road

Nu är roadtrippen i Kalifornien slut. Gud vilken fantastisk resa det har varit och vilket fantastiskt väder vi har haft. Solen har i princip skinit från klarblå himmel hela tiden, bortsett från den eftermiddagen vi var i Grand Canyon.

Den sista dagen i San Francisco åkte vi ut till Sausalito, en liten stad på andra sidan bukten. Vi åt frukost där och strosade runt. Det var en riktigt liten mysig stad, kontrast till stora San Francisco, som egentligen inte känns så stor...
När vi var klara i Sausalito styrde vi bilen mot nordväst och åkte till Muir Woods, en nationalpark strax norr om San Francisco, som har jättestora Red Wood träd. Det var grymt att se. helt galna träd. Marcus tyckte att vi skulle ta med några frön hem och plantera ett på tomten, men nej tack... Även fast det tar ca 1000 år för de att bli så där enormt stora så skonar jag den som evetuellt bor där då...Efter Muri Woods åkte vi ut till vindalarna, ännu mer norr om San Francisco, vi tittade oss bara omkring.

Middagen åt vi på gränsen mellan Chinatown och Little Italy, på en mongolisk restaurang. Vi åt middag tillsammans med min kusin Marie och henns sambo Björn-Erik. Det var hur länge sen som helst som jag träffade Marie, eftersom sedan flera år tillbaka bor i Norge. Det var verkligen supertrevligt att ses igen!
I förrgår åkte vi den berömda kabelspårvagnen innan vi tog bilen och körde den långa vägen tillbaka till Los Angeles. Det var en enormt tråkig väg, men jag hade sån tur att jag slapp köra. jag sov i baksätet istället :-) På vägen stannade vi vid ett köpcentrum och var in på Pet Smart, en jättestor djuraffär och på Party City, en enorm festaffär. På djuraffären fanns allt man kan tänka sig till ett husdjur. Husdjuren i USA måste leva riktiga lyxliv, även deras hussar och mattar. Vi köpte några leksaker till Nelson och några fina halsband till Nille. På Party City blev det lite inköp till maskeraden som vi ska ha i november.
Igår morse satte vi pappa på ett plan till New York, därifrån flög han sen vidare till Stockholm. För mig och Marcus blir det nu semeter i 1 vecka, på Hawaii :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar