måndag 15 februari 2010

Swedish Rally 2010

Helgen spenderades hos mor och far i Dalarna. Jag, Marcus, blivande svärföräldrarna och kissekatterna styrde vår kos mot Dalarna i fredags eftermiddag. Det var första gången vi åkte längt med kissarna och det fick hur bra som helst. De sa inte ett pip på hela vägen och resan tog över 3 timmar. Mina killar är de bästa i hela världen!

Dalarna visade sig från sin bästa sida, med strålande solsken och lagom temperatur. På lördag förmiddag var det en titt på bilarna i Svenska Rallyt som stod på schemat. En av transport sträckorna går igenom byn där mor och far har lantställe. Sedan blev det en promenad ner till den fina kyrkan, där jag hemskt gärna skulle gifta mig, men tyvärr får jag inget medhåll i den frågan av min karl...




På eftermiddagen åkte jag, Marcus, pappa och Lennart till starten av specialsträcka 14 i Svenska Rallyt. Vi promenerade en bit, hittade en perfekt kurva en bit in på sträckan. Där ställde vi oss och följde de allra främsta i rallyt. Det var riktigt skoj.

Kvällen bjöd på god mat, Melodifestivalen och OS. Min favorit Erik Saade gick direkt till final i Globen. Dessvärre gick det inte som väntat för de svenska damerna i skidskyttet borta i Vancouver, men det är många tävlingar kvar. Ingen fara på taket ännu...

På söndagen blev det en skidtur på skön. Tänk vad lite sol gör för humöret!





Nu är det dags för ännu en arbetsvecka, och Alpresan närmar sig med stormsteg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar