söndag 7 februari 2010

Stockholm i mitt hjärta







Vilken fantastisk stad Stockholm är, och vilka fantastiska människor det finns där. Syftar självklart på min underbara familj och mina underbara vänner.

I fredags eftermiddag packade vi in hela familjen i lilla Audin och körde mot Stockholm. Resan gick bra, dock lite pip från båda killarna strax före Arlanda. Men på det stora hela gick det alldeles strålande att åka bil med två kissar...

Fredag kvällen bjöd på diskmaskinsshopping med mor och far på Barkarby Outlet, Marcus han även med ett besök på J.Lindeberg och därifrån kom han med två par byxor; bra jobbat hjärtat.

Igår var jag uppe med tuppen, tog en promenad i mina gamla kvarter. Sedan bar det av till Vällingby och city för lite shopping. Blev tre Rosti Mepal skålar och ett set med skedar och en kanna, ett par Hestra skidvantar, ett Sonyfodral till min rosa Sonykamera och en stekpanna till svärföräldrarna. Det bästa med hela shoppingtrippen var brunchen på Kung Carls bakficka tillsammans med Andreas och SaraLi. Alltid lika kul att träffa er! Blir dock alldeles för sällan, men förhoppingsvis så ska det bli bättring på den fronten i vår.

Igår kväll var vi på middag hos Lina och Stefan i Bromma tillsammans med Alpgänget. Det var också supertrevligt! Jag blir så glad av att träffa mina underbara vänner!

Dagen idag har också var alldeles perfekt. Var kanske inte så pigg imorse, men dagen blev bara bättre och bättre. Efter en våffellunch hos mor och far åkte vi till familjen Belin i Mariehäll... Gud så söt och stor Melker har blivit... Han är ett riktigt charmtroll, och han satt till och med hos mig... Massor :-) Tack för de goda muffinsarna Mariella och Steven!

Nille mår lite bättre nu, men han är fortfarande inte bra i ögat, hoppas att han blir bra snart! Nelson tyckte att det var kul att vara i stora huset i Sthlm, men en trapp och allt annat skoj som finns där.
Helgen har varit alldeles fantastisk, men som vanligt har den gått alldeles för snabbt. Snart är det dags för en ny vecka med nya friska tag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar