måndag 26 mars 2018

Naturhistoriska

I förrgår packade vi in familjen i bilen och körde mot Stockholm. Jag var något tröttare än vad beräknat. Jag var hos en fd kollega i fredags och det blev betydligt senare än vad jag hade tänkt och något glas vin mer än jag borde ha druckit. Men hur som helst så hade vi supertrevligt så det var helt klart värt det.

Vi kom till Sthlm vid 11. Första stoppet var Naturhistoriska riksmuseet. Jag hade läst en del om det och tyckte att det verkade perfekt för framför allt Didrik. Och det var det verkligen! 







Ett jättefint museum, med massa spännande utställningar. Didriks favorit blev den om dinosaurier. 










Vi åt lunch på museet. Love äter över lag extremt dåligt just nu. Han åt fyra tuggor pannkaka, medans Didrik, som är tvärtom och äter jättebra, åt tre hela pannkakor. Jag och Marcus åt schnitzel. Maten var jättegod.




Efter lunch tittade vi på flera utställningar, bland annat Naturen i Norden och en om djuren i Arktis.














Båda barnen var jättenöjda med besöket och även vi föräldrar. Allt gick superbra.

Efter museet tog vi en biltur söder om stan och åkte sen färga till Ekerö. Lyckliga barn. Sen blev det ett snabbt stopp på köpcentrumet Bromma Blocks innan Marcus och barnen lämnade av mig hos en av mina kompisar. Jag stannade kvar på tjejmiddag medans grabbarna åkte hemåt.

Vi hade en superhärlig dag tillsammans. Allt har gått jättebra med barnen. Love blev hungrig och kinkig på slutet, men det löste vi med en korv. Nu ser jag ännu mer fram emot vår USA-resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar