fredag 9 mars 2018

Magsjuka

Förra veckan hade vi magsjuka, IGEN! Det började med att Love hade diarré två gånger på tisdag kväll. Båda barnen fick självklart vara hemma på onsdagen och jag jobbade hemifrån. Inget hände på onsdagen alla var pigga och glada.
 .
Natten till torsdagen vaknade vi av att Didrik grät, då hade han kräkts, i hela sitt rum. Det tog över en timme att sanera. Stackaren. När han vaknade på torsdag morgon var han som vanligt och jag och Marcus kände inget heller. Men som tur var så jobbade vi hemifrån båda två. Vid lunch på torsdagen började jag känna mig konstig. Matt, hängig och lite illamående. Jag låg i sängen eller soffan typ hela eftermiddag och kvällen. Marcus började också känna sig dålig. Barnen var pigga och glada. Natten mot fredagen var lugn och när vi vaknade kände både jag och Marcus oss pigga. Vi jobbade hemifrån båda två. Barnen var jättepigga. Mormor och morfar kom och tog ut dem en stund på förmiddagen. 


















Vi hade, trots sjukdom, väldigt mysiga dagar tillsammans.

Jag fick ett återfall natten till söndagen, och var lite bubblig i magen under söndagen, men pigg. Det var på ett sätt ev väldigt lindrig magsjuka, men långdragen. 

Det var den femte magsjukan sen jul. Drygt! Nu håller vi tummarna för att vi klarar oss från fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar