lördag 17 februari 2018

Sovrumsrenovering 1

Vårt sovrum ähar vi inte renoverat alls sen vi flyttade in. Det var ett fint ljust golv och ljusa tapeter på väggarna så det har inte riktigt behövts. Men ju längre tiden har gått och vingar bytt ut möblerna så har jag blivit mer och mer sugen på att tapetsera om. Jag kom fram till att jag vill ha ett mörkt sovrum. För flera år sedan såg jag en tapet som jag blev kär i, men Marcus tyckte att den var för blommig.

Men när vi för nån vecka sen var och kollade på tapet och såg den live så fastande han också för den. Dock är den ganska ljus, men då kom vi på att vi kunde tapetsera resterande väggar med en mörk tapet. Det är ju att gå lite mot strömmen, men jag hoppas och tror att det kommer att bli jättesnyggt. Lite svårt att fångs färgerna på bild.





Sovrummet innan renovering.






Så igår började vi. Jag rensade ur rummet på dagen och på kvällen slipade jag väggarna. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar