fredag 23 februari 2018

Dagens Didrik 17/2

Idag när Love sov passade jag och Didrik på att göra något bara jag och han. Jag frågade vad han ville göra och han sa; åka buss ner på stan och titta i affärer och fika. Jag hade ett ärende till Valbo så det blev det istället för stan. Jag blev helt överlycklig när han sa att han ville kolla i affärer, även fast jag förstod att det var bussåkandet och fikat som lockade mest.

Vi började med att ta en promenad till Bomhus centrum där bussen går ifrån. Och sen åkte vi buss i 30 minuter och pratade om allt möjligt. 

Direkt när vi kom till Valbo så ville han fika. Vi gick på IKEA. Han valde en chokladboll med strössel och Coca Cola. 

Efter fikat kollade vi på IKEA och sen i affärer inne i köpcentrumet. Han var duktig, men tröttnade efter ett tag. 



Mormor och morfar ville ge honom en ny radiostyrd bil eftersom Love hade sönder hans. Vi kollade i flera olika affärer och till slut hittade han en som han ville ha.

När det var dags att åka hem ringde vi till Marcus och Love, de kom och hämtade oss och tre nya garderobsdörrar som jag och Didrik köpte det sista vi gjorde. 

Vi hade verkligen en supermysig eftermiddag tillsammans. Det är så lätt att göra saker med Didrik nu. Gillar verkligen den här åldern. Visst kan han ha attityd ibland och bli arg och absolut inte lyssna på vad vi säger, men ändå tycker jag att det går väldigt bra för det mesta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar