tisdag 6 februari 2018

Dalarna februari 2018

I fredags efter lunch hämtade mormor och morfar barnen på föris och sen kom de till mitt jobb och hämtade upp mig och så åkte vi till Dalarna. Bilresan gick jättebra. Love sov en timme och tittade sen på min telefon. Didrik spelade mest Nintendo. Så smidigt att man kan ta med det och spela vart man vill.


När vi kom fram fick vi börja med att skotta. Det hade kommit supermycket snö. Didrik var så glad över all snö och att få hjälpa till med skottandet.



Kvällen gick snabbt och barnen lekte och hade roligt. Didrik ville sova med mig. Det fick han så klart. Love fick då sova i Didriks gamla växasäng som är en gammal släktklenod.





Natten var så där, Love vaknade en gång och var lite ledsen, och sen vaknade han kl 5:50 och Didrik kl 6. Jag fick båda två att ligga kvar i min säng och titta på Brandman Sam till kl 7, då tog mormor hand om dem. 

Det var kanonväder på förmiddagen. Vi hann vara ute i knappt en timme.





Kl 11 åkte vi till Karlstad och gick på Välkommen till världen fest för barnens tremänning Filippa. Det bjöds på massa god mat och gott fika. Barnen skötte sig riktigt bra, men det är lite körigt att vara iväg med dem på sådana här tillställningar ensam. Eller ja, mormor och morfar var ju med, men det är ju ändå jag som har huvudansvaret för dem. Barnen var så himla fina. Hann tyvärr inte ta så många kort på dem. Min kusin som bor i Norge var där med sina barn. Alltid lika kul att träffa dem.










Bilresan hem gick jättebra. Var helt säker på att båda två skulle somna, men båda höll sig vakna. Vi kom tillbaka till Dalarba kl 18. Vi åt, pojkarna lekte lite, sen somnade de ovaggade vid 19:30 och 20:15.

På söndagen sov Love hela natten och vaknade 6:10. Fick Love att ligga kvar i sängen till 6:30. Didrik vaknade inte förrän 7:45. Vi gick ut på förmiddagen och lekte i snön. Först matade vi rådjuren och sen gick vi på skogsäventyr. Det är 80 cm snö här så Love hade det lite kämpigt. Han är också väldigt hostig, och har lite jobbigt av sin förkylningsastma. När det är så hör kallt blir det värre.














Sen hjälpte de morfar med snöskottning. Jag skjutsade dem i snösläden på den hals vägen, succé. 









Kl 11 åkte vi från Tyngsjö och kl 12:05 satte jag och barnen oss på en buss från Vansbro till Borlänge. Resan tog 1,5 timme och gick hur bra som helst. Tänk vad TV-spel och appar på mobilen har gjort resandet enklare. 



Marcus skulle ha mött oss vid bussen, men han blev som vanligt sen. Jag, barnen och massa packning promenerade till IKEA istället och mötte upp honom där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar