onsdag 16 augusti 2017

Sardinien 2017 - maten

Att åka till ett nytt hotell med All inclusive är alltid lite av en chansning. Dock hade jag läst på mycket om det här hotellet innan vi bokade och var det något de allra flesta var överens om var det att maten var fantastisk, så jag hade rätt höga förväntningar på den och jag blev inte besviken.

Själva "matsalen" var jätte fräsch, stor och luftkonditionerad. Man kunde välja om man ville sitta inne eller ute. Barnbuffén var placerad i ett hörn och själva disken där man tog mat var lägre så att barnen skulle kunna ta själva. Det fanns även juicemaskiner, gissa om Didrik var i himmelriket.







Till frukost fanns det jättemycket att välja på. Trots det åt båda jag och Didrik samma sak varje morgon. Didrik åt pannkakor med jordgubbssylt och jag åt en skål med naturell yoghurt, torkade bananer och honung och sen en skål inlagda aprikoser med Nutella. Mums!







Alla måltider var verkligen jättegoda. Det fanns mycket att välja mellan, men bästa av allt var ändå pizzan och pastan. Pizzorna stod de och bakade direkt ute i salen där vi åt. Har aldrig ätit så goda pastarätter och pizza. Varje middag var det något speciellt som de lagade eller skar upp på beställning, t.ex. en god fördrink, chokladfontän och pannkakor med Nutella. Didrik levde på pasta, pommes frites, grönsaker och glass. Love åt lite mer varierat. Men det är ju det som är så bra med All Inclusive; barnen äter det som de är sugna på.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar