söndag 13 juni 2010

A new day has come

Liten har blivit stor. Så stod det i min gästbok från min studentmottagning (skrivet av Mariella) och precis likadant sa mamma idag. Jag har blivit så stor att jag och min älskade sambo har köpt hus.

I torsdags vann vi budgivningen på ett friköpt radhus i Södra Bomhus, här i Gävle. Det känns så himla overkligt. I morgon ska vi skriva på kontraktet och på torsdag ska huset besiktigas. Om allt går som det ska så får vi kanske flytta in om två veckor. Helt galet att jag och min lilla familj ska flytta.

Huset är ett 1½ vånings radhus på 104 kvm, 4 rum och kök. En del som ska renoveras, men egentligen ingenting som är jättepanik med. Två altaner har det också.

Nu är det säkert flera som undrar om vi väntar barn, men nej det gör vi inte. En sak i taget. Först hus, sen bröllop och sen kanske det kommer en liten bebis. Vem vet?! Den som lever får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar