söndag 20 juni 2010

En vänlig grönskas vita dräkt...

Och så har prinsessan fått sin prins och Daniel har fått sin prinsessa. Gud så vackert det var! Jag är ju så lättrörd när det k0mmer till bröllop, så det var många tårar som rann ner för mina kinder under vigseln.

I fredags var jag faktiskt i prins Daniels hemort, Ockelbo. Vi hade sommaravslutning med ett av projekten som jag arbetar i. Vi fick världens vackraste bukett i sommarpresent! Liljorna luktar fantastiskt. Jag var även på världens minsta IKEA i Ockelbo. De hade öppnat ett tillfälligt IKEA där, 90 kvm stort. JAg köpte 24 vinglas för 98:-, rena fyndet. OCh fina var de dessutom Så pricken över i:et på den här dagen så hade mäklaren ringt upp Marcus på eftermiddagen. Gavlegårdarna, åtgärdar alla fuktskador och vi för tillträde till huset redan på torsdag :) Det var den absolut bästa lösningen! Helt fantastiska nyheter!

I fredags kväll var det dags för sommaravslutning med ekonomiavdelningen. Vi båd åt och drack gott hemma hos en kollega. Det var en fantastiskt trevlig kväll och som tur var blev det inte så sent! Gårdagen ägnades åt flyttpackning. Herregud vad vi har mycket saker och herregud vad det tar tid att packa ner allt. Jag som tyckte att det var jobbigt att packa allt förra gången vi flyttade, men det var ju en enkel match om man jämför med det här... Gårdagskvällen spenderades hemma hos Chistoffer och Marie i Bomhus, och senare hemma hos Marie och Kalle i Hemlingby. Det blev inte så hemskt sent det heller, så idag har vi faktiskt hunnit med riktigt mycket. Dock ligger vi efter i packschemat, eftersom vi i torsdags inte trodde att det fanns n chans att vi skulle få flytta in redan det här månadsskiftet.

Marcus tog lite bilder när han var med på besiktningen av vårt nya hem, men eftersom jag inte sitter vid min dator för tillfället så kommer bilderna imorgon.

Nu är det dags att sova, för snart börjar en ny vecka, en vecka då vi ska flytta, bli husägare och fira midsommar för fjärde gången tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar