söndag 13 juni 2010

För vi har tagit studenten

Tänka att mina fina kusinbarn har blivit så gamla att de har tagit studenten. Känns som inte alls lnge sen de låg där i barnvagnen och sov. Men i fredags var det dags för studentmottagning för Malin och Sabina i Värmland. Jag, Marcus och kissarna åkte från Gävle vid 15, förbi mor och far i Dalarna och sedan till Råda, utanför Hagfors. Större delen av släkten var där, mycket trevligt att träffa alla. Känns som att det blir alldeles för sällan, men det är det mycket man ska hinna med...

Resten av helgen har vi spenderat i världsmetropolen Tyngsjö med mor och far. Regnet har öst ner hela helgen, så jag och mamma passade på att rensa bland mina kartonger som finns där och Marcus och pappa har dragit el ute i nya inglasade uterummet.

Idag tog vi ute Nille på en långpromenad i koppel. Så klart så knallar han hem till min morbror och där finns det en annan kisse, Pigge. Nille åkte på lite stryk. Har aldrig hört två katter skrika så högt förut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar