torsdag 1 november 2018

Stockholm oktober 2018

Andra helgen i oktober hade jag bestämt träff med mina tjejkompisar i Stockholm. vi hade bestämt att vi skulle ses på eftermiddagen och ta en promenad och sen äta middag på en restaurang vid Friends Arena i Solna. Några veckor tidigare såg jag på Facebook att hotellet som ligger vid Friends Arena, Quality Hotel Friends sålde ut rum för 590:- natten. Jag passade på att boka ett.
Lyckligtvis vara alla i familjen friska den här helgen så alla kunde följa med till Sthlm. Vi åkte från Gävle efter lunch. Marcus och barnen släppte av mig vid hotellet och åkte sen vidare till Tekniska museet. vilken succé. Barnen var helt överlyckliga! De fick testa massa tekniska saker och leka massor.

Jag checkade in på vårt hotellrum, på 19:e våningen. Magisk utsikt!



Jag hann med att gå i Mall of Scandinavia lite innan jag mötte upp kompisarna kl 15. Vi tog en promenad i det härliga vädret. 19 grader varmt och sol.

Några av mina kompisar hade också bokat ett hotellrum på hotellet. Där fixade vi oss och drack lite bubbel. Kl 19 var det dags för mat i hotellets restaurang på 25:e våningen. Maten var supergod, men servicen så där. Vi hade en supertrevlig kväll tillsammans. Tänk att vi har känt varandra i över 20 år.





Vi 23:30 avslutade vi middagen och jag gick ner till familjen som låg och sov. Vi sov alla i samma säng. Det var rätt trångt så det blev inte så många timmars sömn. Till råga på allt så vaknade Marcus med feber på morgonen. Vi åt frukost tillsammans.



Sen tog jag med mig barnen och gick ut. De ville åka tåg, så vi promenerade till pendeltågsstationen och åkte lite pendeltåg. Älskar att de är så lättroade.

Efter att ha åkt fram och tillbaka några gånger så klev vi av i Helenelund och promenerade till Mulle Mecks lekpark. Även det var en stor succé. Barnen lekte som bara den. Det var väldigt mycket folk, men hur roligt som helst.











Marcus kom och hämtade oss vid 12:30. vi åt korv med bröd innan vi åkte norrut mot Gävle.

Det var verkligen en magisk helg. Mer miniweekends åt folket. Älskar att barnen blir äldre och uppskattar sånt här. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar