lördag 17 november 2018

Novemberlov

Vecka 44 var det som vanligt höstlov för skolorna i Gävle. Det här var första gången som vi fick ta del av det. Jag fick många semesterdagar när jag började mitt nya jobb, så jag tog ledigt hela veckan. Hela familjen åkte till Dalarna på fredag kväll. När vi vaknade på lördag morgon hade första snön fallit, i slutet av oktober.
Trots snön tog jag mig ut på en springtur. Det var lite halt så det gick itne så snabbt, men det blev åtminstone 5 km.
Till lunch blev det kolbullar på Muurikkan, mums! Efter lunch åkte Marcus tillbaka till Gävle. Han skulle på herrmiddag. Vi hade planerat den här resan till Dalarna länge, men när han blev bjuden på Herrmiddagen tyckte jag verkligen att han skulle gå. Det är så sällan han träffar sina vänner, eller gör något förutom jobbar, umgås med familjen eller sitter framför datorn.

På eftermiddagen kom det ännu mer snö och var rätt kallt. 

På kvällen kom det massa släkt och firade pojkarna. Vi hade en supertrevlig kväll, som vanligt och pojkarna fick så mycket presenter som de blev så glada för. Bland annat Lego, Playmobil, varsin monstertruck, lera och kläder. 

Jag och Didrik sov tillsammans i dubbelsängen och Love sov i sin säng. Men varje natt kom han in till oss och ville sova i vår säng. Det fick han så klart. 

På söndagen gjorde vi en bilutflykt. Det var superhärligt väder. Kallt och soligt.



Didrik har blivit mycket för att dansa och showa sen han började på fritids. Här står han och Love och dansar till musik av Samir och Viktor på en stor sten. 


På eftermiddagen höll vi oss inomhus. Vi lekte och spelade spel.



Även måndag förmiddag bjöd på fint väder. Jag sprang en runda och sen var vi ute. Pojkarna lekte affär i lekstugan.




 På eftermiddagen åkte vi till Näsberg. Jag, Didrik, morfar och min farbror tog en skogspromad i morfars skog. Didrik var så duktig på att gå. 


 På kvällen myste vi. Love är rätt pysslig av sig, till skillnad från Didrik. Love gillar att rita och dega. Och så klart sin Ipad.

Natten till tisdag kom det massa snö. Men det var plusgrader redan när vi kom upp på morgonen så det var mest blaskigt. Men barnen blev glada. Mest Didrik. Barnen och mormor gjorde säsongens första snögubbe. 


Efter lunch skjutsade de mig till Vansbro. Jag tog bussen till Gävle och de gick och fikade och gick tipspromenad. Love fick ett pris. Barnen stannade kvar i Dalarna resten av veckan
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar